frax Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Tjabba! Jag har stora problem i "premiere" då jag spelar in film från DV kamera (capture)... när jag spelat in klart å trycker på stop kommer det upp "DISK ERROR" vad beror detta på? det enda man kan göra då är att trycka på "OK" mend et siom händer då är att en ny likadan ruta kommer upp! jag får lov att avsluta "premiere" aktivitetshanteraren/processer... efter det kan jag starta programmet igen och importera filmen jag precis capturade... filmen jag spelade in stannar iaf kvar på disken, vilket är bra! men det är något irriterande att det blir så varje gång.... kanske vet någon hur man löser detta? använder Adobe Premiere 7.0 kamera: Sony DCR PC101E tacksam för svar: /FraX 0 Quote
Ronnie Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Är hårddisken formatterad i NTFS eller FAT32? Har även hört om ett liknande problem som berodde på ett anti-virus program. Testa att stänga av det om du har ett. 0 Quote
frax Posted September 10, 2004 Author Posted September 10, 2004 ok tack! jag ska testa stänga av antivirus progget... jag kör FAT32 på C:\ på alla andra diskar kör jag NTFS... 0 Quote
frax Posted September 10, 2004 Author Posted September 10, 2004 Nu har jag testat med typ dom flesta program avstängda.... men det funkade inte heller... sen vill jag rätta texten i första inlägget där jag skrev "Driver Error" det är FEL!!!! varningen som kommer upp är "DISK ERROR" 0 Quote
Ronnie Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Kör du över filmfilerna på FAT32 disken eller på en av NTSF diskarna? FAT32 klarar bara av avi-filer runt 2gig. 0 Quote
frax Posted September 10, 2004 Author Posted September 10, 2004 men jag har bara testat kopiearat in filer på ca 400mb max.... 0 Quote
Ronnie Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Fungerar det smärtfritt om du capturar med något annat program, som t ex ScenalyzerLive? 0 Quote
frax Posted September 11, 2004 Author Posted September 11, 2004 det programmet har jag inte testat! men jag har nvänt pinnacle studio 8 och 9, ulead, avid, och i dom programmen har det inte vart några problem =) mkt tacksam för svaren!!! 0 Quote
Recommended Posts