Ayame Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Hej, våran grupp ska investera i en ny DV kamera. prisklassen är väl runt 40-45 000 kr, har ni några förslag på en bra kamera, nån som har fått bra kritik eller rent av en favorit? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvxjohn Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 för det första tycker jag du ska kolla utomlands.. själv köpte jag min DVX100 från singapore expandore.com det funkar bra.. har en annan kompis som gjort det med. man får kameran på en vecka å sparar 15000. kan ju vara värt. dvx hundran har ju 25p funktionen som är ganska ball..dock kan man strobba i redigeringen sen om man känner för det.Om man jämför med pd150 så har du större LCd skärm,skönare knappar, mer lik axelkamera. värden för skärpa och zoom.Inte lika klraftfull Zoom men ett skönt Lencia objektiv med bra närgräns. lättmanövrerad kamera.zoomknapp på handtaget.CAnon kommer ju snart eller kansek redan finns..en xl1 med lcd..å 25 p..den skulle jag satas på om man kan byta objektiv..ooo...det är ett måste..:) /john 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted September 11, 2004 Author Share Posted September 11, 2004 vi skulle vilja ha en kamera med vidvinkel optik... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korvdotcom Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Lyckliga jävel som har så mkt pengar att sprätta i väg på en kamera :) XL2:an hade vart ett ganska självklart val för mig. Men smaken är ju som baken ;) Du kan kolla in den på http://www.cyberphoto.se Hoppas du hittar det du söker! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Snuggels Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Måste bara säga att XL-2:an verkar vara så grymt ball. Alla "budget" filmares dröm... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts