Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har en gammal kamera (Sanyo Xacti Digital Movie C1) som jag tänkte ladda in lite klipp från. Nu är det så att jag måste tydligen ha något program för att köra in filmerna i datorn... När jag bara "öppnar, kopierar och klistrar in" så blir filmen "halv"... Bara halva filmen syns, jag får alltså bara med vänster sida av bilden :/... Är det någon som vet var man kan få tag på rätt program? Eller om man kan göra på något annat sätt?

Mvh,

Jonas

EDIT: Kan berätta att filmfilerna kommer i formatet MPG4 (MP4)

Postad

Märkligt beteende! Du nämner inget om vilket program du använt för att titta på filmerna, men det är antagligen det som är kass...

Kanske löser du problemet med detta:

http://mp4cam2avi.sourceforge.net/

Med MP4Cam2AVI kan du byta container-format från MP4 till AVI utan någon omkodning som ju skulle ge kvalitetsförluster. Ljudet kan även packas upp till WAV för att göra det enklare för ditt editeringsprogram.

Postad
Märkligt beteende! Du nämner inget om vilket program du använt för att titta på filmerna, men det är antagligen det som är kass...

Kanske löser du problemet med detta:

http://mp4cam2avi.sourceforge.net/

Med MP4Cam2AVI kan du byta container-format från MP4 till AVI utan någon omkodning som ju skulle ge kvalitetsförluster. Ljudet kan även packas upp till WAV för att göra det enklare för ditt editeringsprogram.

Okej tack så mycket!

Fungerar nu, det var uppspelningsprogrammet som var kasst.. Testade i QuickTime också, och där funkar det med. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...