Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller på att drivas till vansinne av det här problemet. Jag har tidigare fått hjälp med det, sedan har det funkat bra tills fram till för några veckor sedan. Jag har testat varenda inställning men det blir inte som jag vill med någon av dem. I alla fall, då jag ska exponera material jag spelat in i anamorphisk 16:9 och letterboxa det blir bilden likväl utdragen, till och med pillarboxad. Nåväl, jag fångar min video med DV-PAL Anamorphic i Easy-Setupen, jag redigerar den i en sequence med inställningar för detsamma. Då jag exporterar kär jag .mp4, med h.264, storleken varierar, likaså datahastigheten, samt klickar i preserve aspect ratio using letterbox. Förr har alltså det här fungerat utmärkt, men inte längre.

Jag har kollat runt överallt och misstänker att det är något vidrigt enkelt fel jag gjort, någon inställning som hamnat på sniskan, så brukar det alltid vara. Men, jag har inte blivit något klokare, så jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig (har en sak som är skjuten i 16:9, redigerad och klar, som måste letterboxas innan jag ger ifrån mig den).

Tack på förhand!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...