Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er,

Har börjat använda Nero vision för Dvd skapande.

Nu undrar jag om jag får bättre slutresultat (bildkvalité) om jag läser in mina mt2 filer direkt i Vision och skapar Dvd:n istället för att först klippa filmen i Vegas och spara ner den i Pal/mpeg2 och sedan läsa in den i Vision.

Slutresultatet är ju som jag förstått Mpeg2 i båda fallen.

Postad

Eftersom att du nämner .m2t, så antar jag att du importerat videon från en standard HDV kamera.

Ända frågan är om Nero Vision nedsamplar dina .m2t filer innan en SD-MPEG2 fil skapas för DVD-A

Det är helt riktigt att DVD samt HDV är båda av MPEG-2 format, dock med stora skillnader signalmässigt, vilket jag såhär dags inte har ork att förklara.

Skillnaden om du skulle dra in det i Vegas och därifrån nedsampla samt köra ut som en ny MPEG-2 SD ström och sedan till DVD-A, jämtemot samma process i Nero Vision är rent teoretiskt ingen skillnad.

Nero Vision måste i vilket fall som helst nedsampla din video och därmed göra ytterligare en komprimering.

Tror starkt att Vegas hanterar komprimeringsprocessen process bättre än vad Nero Vision skulle göra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...