Kolbaz Postad 3 augusti 2008 Postad 3 augusti 2008 Hej! Har skrivit stå-upp en tid, men har mer och mer viljat göra ett lite större projekt. Jag har ideér till filmer men som det ser ut nu har jag vad jag tycker en fantastisk idé till en fars. Vad jag undrar går det att applicera samma manusteknik till film som teater? Om det är helt åt skogen har någon nått tips på vart jag kan finna information om detta? / Anton http://kolbaz.blogg.se 0 Citera
gorse Postad 4 augusti 2008 Postad 4 augusti 2008 Jag tycker att det går. Till och med riktigt bra om du menar tre akter, vändpunkter och så. Då är det perfekt start. Det som skiljer film från teater tycker jag, är att i film är inte publiken med. På film får man även lite större frihet vad det gäller tidskomprimering, längden på scener, platser och det som de flesta kanske tycker är väsentligt, klipp- och vinkelmöjligheter som saknas för teater. 0 Citera
Kolbaz Postad 4 augusti 2008 Författare Postad 4 augusti 2008 Ok, tack! Då är det bara att sätta sig... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.