Gå till innehåll

Dropped frames?


movielover13

Recommended Posts

Innan jag uppgraderade min surfdator så funkade det hur bra som helst att föra över film från kameran till datorn via firewire. Men nu när jag har bytt modekort m.m så tappar han massor med frames när jag för över film genom Sony Vegas?

 

Lite mer problem...

Jag hade innan en AMD Athlon 1Ghz, Geforce 2 GTS, 768 SDRAM. Uppgraderade mig till Pentium 4 2,6Ghz, Geforce 7600 GS 512MB, 2,5 GB ram, Asus P4V800D-X Moderkort (socket-478) men tycker inte att skillnaden blev så stor?

 

Kan jag göra nåt för att förbättra prestandan?

 

"This Computer" är min

http://www.bildbox.se/1541.html

 

Sen blir bilden svart när man kollar på film. Vad kan jag göra för att få det normalt igen? Jag tror det har nåt med grafikkortet att göra men vet inte vad jag ska ändra?

http://www.bildbox.se/1542.html

 

Nåt är väldigt skumt, datorn är slöare än innan! Tog ungefär 30 sec att starta upp datorn förut, nu tar det 1 minut!?

 

Jag har nyaste drivrutiner.

 

Att lägga på ett radial blur filter på en bild som är 2000x3000 300dpi tar en minut! Gick snabbare förut!

 

Nån som har nåt bra tips?

 

Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter som du missat ngn moderkortsdriver, framför allt som det är ett Via chipset moderkort. Finns det några utropstecken i enhetshanteraren?

 

Testa att uppdatera den i vilket fall som helst (drivers borde finnas på Asus hemsida).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter som du missat ngn moderkortsdriver, framför allt som det är ett Via chipset moderkort. Finns det några utropstecken i enhetshanteraren?

 

Testa att uppdatera den i vilket fall som helst (drivers borde finnas på Asus hemsida).

 

/Max

 

Jag fick formatera och uppdatera alla drivrutiner så funkade det kanon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...