Gå till innehåll

Ska hyra utrustning, vad är mest prisvärt?


Zapper

Recommended Posts

Funderar på att hyra utrustning till en film jag ska spela in snart. Ska hyra utrustningen i en vecka. Har kollat runt lite och hittat ställen som Ljud & Bilmedia och Litegrip. Frågan är bara vilken kamera som är mest prisvärd, den jag helst skulle vilja ha är en Canon xl h1 men jag undrar hur stor skillnaden är mellan de andra kamerorna och om det är värt att betala de extra pengarna. Här är de kamerorna jag funderar över.

 

Canon XL h1: 6000 kr i veckan.

Panasonic AG-HVX200: 4800 kr i veckan.

JVC GY-HD101: 4400 kr i veckan

Sony HVR-Z1P: 4000 kr i veckan

Sony HDR FX1: 2700 kr i veckan

 

Vilken skulle ni ha satsat på? Vilken kamera är mest prisvärd?

Länk till kommentar
Share on other sites

Föratt inte döda din ekonomi skulle jag lagt pengarna på en Z1. Tar du HVX200 kommer du behöva mycket ljus, vilket du kanske inte har, eller orkar med. Z1 är bättre i låga ljusförhållanden, och HVX är för mycket dyrare också.

 

XHA1 kommer ge dej bättre bild, kanske inte mycket men man ser skillnad. Men som sagt, satsa på att ha lite pengar över, och lägg ner mer tid på att göra ett bra kamera arbete än att ha en bättre kamera.

 

Mvh

fo8

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...