Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som rubriken lyder, när jag överför filer från min dator till en extern hårddisk har det flera ggr hänt att datorn har fryst i någon sekund varpå den har startat om sig. Om jag inte använder några andra program (Mozilla, iTunes etc) utan låter bara överföringen stå igång SAMT endast överföra en fil i taget så kan det gå. Men om man ska överföra ca 400gb så vill man ha en smidigare lösning. Och min dator startar aldrig annars om sig utan anledning.

När jag överför filer mellan mina interna hårrddiskar eller till/från vår nätverksdisk (WD MyBook World Edition) har jag inga problem.

Just nu har jag problemet eftersom jag nyligen har köpt en mediaspelare/mediahårddisk och vill överföra alla mina färdigredigerade filmer (ca 400gb) till denna hårddisk. Spelaren i fråga heter LaCie LaCinema Premier.

Tack på förhand

Postad

Låter ju som det är nån skit med hårdvaran eller drivrutinen för aktuellt protokoll, är det usb eller fw? Kör du fw kan du prova ett annat uttag om du har flera.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...