landen Postad 18 juni 2008 Postad 18 juni 2008 Vill ha funktionen att lägga in ett helt band med start/stop detection, en funtion som inte fanns in Premiere CS3 vad jag fattat som. Klipp som jag tidigare lagt in med FCP eller Premiere har blivit i *.mov och de jag tidigare lagt in via PC är i *.avi. Dessa två typ av filer ser grymt bra ut, medans de filer jag nu importerat från Imovie inte alls är av samma kvalité. Filmat med samma kamera osv. Någon som vet om det är skillnad på de olika formaten rent kvalitétsmässigt och vad kan jag göra. Skulle kunna lägga in allt via Premiere eller FinalCut, finns ingen bra funktion för att ta in ett helt band så det sparar till enskilda filer i finder. Både Adobe och FinalCut delar upp dem i programmet, men har fortfarande kvar en stor fil som allt läses ifrån. Detta fungerar inte för mig då jag vill skicka vissa klipp till andra som inte har FCP eller Premiere. 0 Citera
landen Postad 14 juli 2008 Författare Postad 14 juli 2008 Ingen som vet vad detta kan bero på? Jag har nu lagt in massa klipp med Premiere istället och hittar nu... efter att jag lagt in 3 band en setting under capture compressor som default står på medium. Är det idé att lägga in allt igen med valet "best" istället? Och varför finns denna inställning, ska inte DV alltid vara okomprimerat? Jag väljer alltså PAL-DV och under fliken video finns compressor quality least-low-medium-high-best. Hur stor skillnad är det på de olika alternativen? Och varför i hela värden är det satt till medium som standard. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.