Gå till innehåll

Tips på bra mygga?


Ubbe

Recommended Posts

Hej

Jag tänkte inhandla en trådbunden mygga och jag undrar om tips på en vettig sådan. Min budget i nuläget ligger på max ca 1500 kr och jag vet att standard-broadcast-myggorna kostar runt 4-5000 kr, men visst finns det andra bra myggor med inte alltför mycket brus och som inte fångar upp hela omgivningen? Den ska användas till dokumentära intervjuer och den bör ha XLR-kontakt. Fantommatning finns på kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Audio Technica ATR831C är en bra och prisvärd mygga.

 

http://www.amazon.com/Audio-Technica-AT831C-Miniature-Cardioid-Microphone/dp/B0002F77J0

 

Om du ska köpa den i USA med leverans till din destination blir det lite billigare än att hämta hit den till sverige först.

 

Myggan har bra upptakning och funkar även för strängintrument som tex gitarr.

 

 

Jag har använt modellen och trivs med dess ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipset. Funderar faktiskt på en Sony ECM-44b, på http://www.bhphotovideo.com/. Tyvärr verkar denna mik vara slut i Sverige. Om jag beställer den (samt lite andra grejer) för upphämtning i USA antar jag att jag får betala tull och moms vid införsel till Sverige, men det kanske är värt det ändå, priserna är ju betydligt lägre där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror på vilken flygplats du anländer till EU via. England, Frankrike, Holland och Tyskland kan vara knepiga så det är bara att tulla in allt du köpt. I Sverige kan du fråga om råd och om tullarna inte orkar bry sig travar du vidare in i hemlandet.

 

Men för egen redovisnings skull är det enklast att tulla och momsa in. Om du har momsregad firma behöver du inte lägga ut momsen vid tullstationen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Anländer via Schweiz. Antar att det kan ta tid i tullen om man har otur. Antar också att man ska gå på "rött" i tullen.

 

 

Det rör sig om några hundra. Tullen in till EU är cirka 10% samt moms på hela beloppet. Fraktens tull och moms slipper du eftersom du bär med dig mik över gränsen.

 

Dra bara kortet och le när du kliver tillbaka till fästning europa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...