Ashlor Postad 15 juni 2008 Postad 15 juni 2008 Hej! Har Adobe Premiere CS3. Hade detta problemet redan innan, att när jag importerat in en film (t.ex.) så börjar Adobe att "conforming" filen/filmen nere i högra hörnet och när den "confirmingen" är klar så hänger sig hela Premiere och jag måste stänga av det från aktitivtetshanteraren/processorer. Problemet uppstår alltså alltså exakt efter att "conforming" är klar, eller några sek efter i allafall. Jäkligt jobbigt, problemet bara uppstod en dag och har inte kunnat redigera sen dess. Jag kan alltså jobba i programmet, men jag kan inte importera in något som jag kan jobba med för då låser det sig. Och det är ju ingen idé att redigera om man inte har något att redigera. Har även kollat om premiere har några filter för dom format jag lägger in, men det ska inte vara något problem eftersom det är DV-format. Har även kollat om det kan vara några codecs som fattas, men det ska nog inte heller var något problem med det. Någon som har någon aning om vad det kan vara för problem? Kan det vara codecs eller filterproblem, i så fall vilka filter ska jag ta bort eller vilka codecs ska jag tanka? Tar glatt i mot alla svar! Mvh: Bobbo Jag har samma problem som den här killen. Jag har material från DV-kamera. Min dators RAM-minne ligger på 2 Gb, 250 GB hårdiskutrymme och 2,1 GHz dual processor. eftersom det är dubberlprocessor ligger det nog på ca 3,8 GHz. Snälla hjälp! Mvh Tim 0 Citera
Kimster Postad 15 juni 2008 Postad 15 juni 2008 Låter som du behöver uppdatera Premiere till senaste. 0 Citera
Max_H Postad 16 juni 2008 Postad 16 juni 2008 Du ska inte behöva conforma alls med en DV kamera och CS3. Se till att projektinställningen och klippen matchar varandra så ska inte PPro conforma annat än vid import av exempelvis CD material och MP3 etc. (Vanlig miss är att kameran spelat in i 32Khz istället för 48Khz.) Om projektet är "korrupt", testa att importera det i ett nytt projekt. /Max 0 Citera
Ashlor Postad 16 juni 2008 Författare Postad 16 juni 2008 Har filmat med inställningen 16 bit audio på kameran. då ska man väl ha 48 KHz? är ny i programmet så är lite osäker dock. men har testat att kopiera över projeket i ett nytt projekt med annorlunda inställning. fortfarande inget resultat. 0 Citera
Max_H Postad 16 juni 2008 Postad 16 juni 2008 Om du skapar ett helt nytt projekt, med 48Khz (som är helt riktigt) och importerar fil för fil? Det kan vara en korrupt avi-fil som ställer till det. /Max 0 Citera
Ashlor Postad 21 juni 2008 Författare Postad 21 juni 2008 aa jag tackar! det var avi-filen som ställde till det.:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.