Night_mare Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Hej e ny här å vet inte fall jag har postat på rätt ställe men men... Nu e det så att jag har haft after effects ganska länge nu å kollat olika tutorials. Men det framgår inte på nån hur jag ska spara min film eller effekt som jag har gjort i sånt format så att jag kan spela upp det med tex vlc eller lägga upp det på youtube. Det går bara att spara det i dte vanliga after effect formatet. Men eftersom att det går att öppna filmer som har vlc format å sånt så måste man väll kunna att spara dem i det formatet eller? e jag helt borta? tacksam för svar ^^ ps: E min fråga på fel ställe? flytta den till det rätta stället då^^http://forum.voodoofilm.org/images/icons/icon19.gif 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 grejen är den att du måste rendera den färdiga filmen precis som vilket annat redigeringsprogram. Börja med att markera din composition i "project window" klicka sedan på fliken "composition" längst upp i programet två steg åt höger från fliken "file". när du klickar på fliken "composition" får du en rullgardinsmeny, välj då "add to render queue". Du får då upp en helt ny ruta nere vid timelinen typ. Där kan du då välja vart den renderade filen/filmen ska hamna på datorn, i vilket filformat du vill ha den, vilken kvalle och så vidare. lycka till! Abbe 0 Citera
Night_mare Postad 11 juni 2008 Författare Postad 11 juni 2008 Tack Abbe ska genast prova^^ men du varför får jag inget ljud fast filmen jag tog in har det ? 0 Citera
Rasty Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Om du vill ha ljud måste du göra såhär: När du klickat på Add to render que så får du upp en slags ruta där nere eller hur? Om du klickar på Lossless så får du upp några alternativ inklusive Audio Output, kryssa i Audio Output om videon ska sparas med ljud. Om du vill kan du även klicka på Best settings och ändra saker så du kan bestämma vilket filformat videon ska ha. 0 Citera
jernby film Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Hej e ny här å vet inte fall jag har postat på rätt ställe men men... du har ju postat på rätt ställe. Det bästa är ju att göra som föregående talare säger. Tror du jobbar för mycket i after effects med ljudet. Skulle rekomendera premiere som kompliment till effekterna, när det gäller ljudet. Växla mellan after effects och premiere. Är du nybörjare håll dej hela tiden inom programmen, med avi-filer för bästa kvalitet. /nils 0 Citera
Night_mare Postad 12 juni 2008 Författare Postad 12 juni 2008 okey ska genast tästa allt ^^ det andra programet du nämner [premiere] heter det bara så eller e det nåt mera? tack för ALLA svar^^ 0 Citera
Kimster Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Alltså i manualen står det ganska mycket om hur man sparar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.