desiman Postad 8 juni 2008 Postad 8 juni 2008 Hej på er! Köpte en Hama Stativ Star 62, men efter att ha testat den tycker jag att den e "knyckig" när jag vrider på kameran i sidled, ingen jämn gång. Är det något man kan köpa till för att få jämnare gång, eller är det bara att investera i ett bättre stativ (dyrare) Tack på förhand 0 Citera
StenR Postad 8 juni 2008 Postad 8 juni 2008 Det är nog tänkt för kompakta digitalkameror enbart. Du kan ju kanske sätta ett videohuvud på stativet men det är nog för klent, spara ihop till något sånt här istället: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=683213 0 Citera
Pehrbau Postad 8 juni 2008 Postad 8 juni 2008 Du bör nog använda ett videohuvud med vätskebaserat lager. Manfrotto har flera men också andra fabrikat. 0 Citera
jernby film Postad 8 juni 2008 Postad 8 juni 2008 håller med föregående, Pehrbau, regäla stativ. Kan vara tunga att bära. Använder Manfrotto till min hv-30 med adapter-platta så den passar mindre kameror. (265 kr) Perfekt och ett måste att använda i studio. Stabilt stativ underlättar och blir bättre, framförallt vid filmning med nyare bild-känsliga hd-kameror. /nils 0 Citera
barnholdt Postad 8 juni 2008 Postad 8 juni 2008 Kör på Pehrbau och jernby films linje du kommer inte ångra dig även om det blir en del pengar att lägga och kan vara tungt att släpa på. PS: Jag har ett jäkligt bra stativ med huvud och bag till salu under annonser här på forumet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.