Gå till innehåll

AE Hjälp med slutförande utav tutorial


Doggen

Recommended Posts

Hej

 

Jag e ny här och har precis börjat lära mig lite utav AE, vilket visar sig inte vara den enklaste uppgiften här i livet, men skam den som ger sig, iaf jag har testat en tutorial på nätet (min första) och jag fattar f-n inte hur jag skall slutföra den.

Så om non vill kika in på denna sida;http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e/ae22_e.html

och förklarar hur steg 5 går till, jag sitter här nu med 4 comps och fattar inte hur dom skall bli till en och sen till en film? (förklar gärna vad som menas med "Apply "Lumminance Matte" to the smoke Material" också)

tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Du väljer en av dina compositions och drar sedan in alla i den och sedan fixar du med ordningen m.m så det ser rätt ut.

 

P.S Jag satte "transfer mode" till "Silhouette Luma" på rök-compen och då fick jag ungefär som det han gjorde, men jag är inte säker att det ser helt rätt ut då jag inte har Trapcode Shine så jag inte kunde testa med just den...

Länk till kommentar
Share on other sites

jag är nog tyvärr för dum för o fatta, men jag lyckas iaf få alla comps till en o samma comp och då blir det fyra layers...men sen då? om jag tar render så blir det ju en avi fil för varje layer typ Comp 4_1.avi, Comp 4_2.avi..osv

är det inte meningen att allt ska "merga" och bli en film utav det hela?

 

Och sen det där med apply "Lumminance Matte" to the smoke Material. var då? och hur? jag hittar inget som heter så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har en comp där du lagt in alla de andra compositons i så är det bara att ha den "huvud compositionen" vald och sedan klicka på Composition>>Make Movie

 

Då blir den compen bara en avi-fil och inget mer.

 

Fortfarande agående den där med "Lumminance Matte" så tycker jag du ska testa att sätta "transfer mode" till "Silhouette Luma" istället då jag tyckte det gav ungefär samma resultat, testa iaf :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...