Baloba Postad 1 juni 2008 Postad 1 juni 2008 Jag använder ett gäng Illustratorbilder i AE som jag mixar med greenscreen-filmat material. Problemet är att mina Illustratorbilder får taggiga kanter. Har hört att man ska klicka i solen på timelinefönstret men jag tycker inte d blir ngn större skillnad. Ngn som vet hur man jämnar ut kanterna? Eller alt. var jag hittar fether-verktyget, så jag kan "fada" ut kanterna? Jag har AE 7.0 0 Citera
Max_H Postad 1 juni 2008 Postad 1 juni 2008 Solen är rätt - dvs AE automatiskt rasterar om bilden vid varje ändring av skala etc. Testa att skala upp EPS-filen till 1000% - det ska fortfarande vara knivskarpa kanter (slå av och på solen för att jämföra). Men tänk också på att AE simulerar non-square pixels i compfönstret. Detta ser aldrig perfekt ut, i synnerhet inte på grafik. /Max 0 Citera
Baloba Postad 2 juni 2008 Författare Postad 2 juni 2008 Ok, jag klickade i solen o renderade ut filen som en animation sen. D blev fortfarande fula taggiga kanter, trist. Skulle d vara bättre att ta in stora TIFF-bilder som man minskar efter önskemål istället för en ai-fil? Eller ngt annat förslag för att d ska bli snyggt? 0 Citera
Max_H Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Kolla på mina skärmdumpar. AI-fil i 1000% uppskalning. Med och utan "sol". Vad och hur gör du? Vad exporterar du till för format? /Max 0 Citera
Baloba Postad 4 juni 2008 Författare Postad 4 juni 2008 Jag renderade till en QT, animering, RGB+alpha, bästa kvalité.. Men jag fick tips om att d va för att Compen va inställd på interlacing..? 0 Citera
Max_H Postad 4 juni 2008 Postad 4 juni 2008 Beror på var du tittar på resulatet. AE visar aldrig fields i compen, men vissa video program gör det. Tänk på att rendera ut det med rätt fieldorder också beroende på vart du ska med materialet (AE's Best Settings kör No Fields som "standard"). DV = Lower Field HDV = Upper Field /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.