orrbo Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla. Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen. Hur gör man? Berätta nån som vet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orrbo Posted August 28, 2004 Author Share Posted August 28, 2004 [citat=orrbo]Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla. Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen. Hur gör man? Berätta nån som vet![/citat] Eftersom ingen verkar sitta inne på svart så kan jag berätta hur jag löste det. Jag använde CC Particle system II från Cycore. En plugin som är i princip är samma som particle playground som är standard i after effects, med skillnaden att den här har presets där bland annat eld finns. Så jag körde den och så flera olika lager med olika nyanser och storlekar ovanpå varandra så blev det alldeles finfint! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 [citat=orrbo]jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen.[/citat] Du har nog förklarat förekomsten av de röda blipparna ganska bra där.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus Posted September 20, 2004 Share Posted September 20, 2004 [citat=orrbo]Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla. Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen. Hur gör man? Berätta nån som vet![/citat] Digieffects Delirium Plugin 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts