jontekiruna Postad 22 maj 2008 Postad 22 maj 2008 Hejsan Jag undrar om de finns möjligheter till att sända liv med två kameror i en sal och sedan ska jag vissa det på en monitor, då är min fråga går det att göra så man sänder bilden till datan och sedan redigerar live i datan (så man kan växla mellan kamerorna osv...) och sedan skicka bilden till en monitor vad finns det för program för det ? om de finns ? 0 Citera
Film smurfen Postad 22 maj 2008 Postad 22 maj 2008 Live säger du... Jag fattar inte riktigt vad du menar.. Menar du typ att du har två kameror, låter båda filma, och sedan medans de filmar så ska du kunna hoppa mellan de två kamerorna? Och det ska sändas på en monitor? Inte för jag riktigt förstår vad det här är bra för, det är ju det här man håller på med på Live sändningar på TV. Ska du bara göra det för skojs skull eller vart exakt vill du komma nu? :) Föressten heter det dator (kanske lite petig, men det är stor skillnad). Data är det en dator innehåller. Datakoder, ettor och nollor osv. ;) 0 Citera
jontekiruna Postad 22 maj 2008 Författare Postad 22 maj 2008 Joo det är så jag menar ;) de är som de gör i tv ;b jag ska göra det mest för skojs skull ; Undrar om de finns några sådana program så man kan hoppa mellan mellan de två kamerorna sända live ;) 0 Citera
Bengt Postad 26 maj 2008 Postad 26 maj 2008 Använd en vanlig bildmixer i stället, mycket enklare. 0 Citera
jontekiruna Postad 5 augusti 2008 Författare Postad 5 augusti 2008 Använd en vanlig bildmixer i stället, mycket enklare. pallar inte köpa för dyrt ska ju bara testa :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.