yooonis Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Hallå! Vill göra "cool" filmmusik - alltså musik till - drama, thriller och skräck! Det ska gärna vara underliga, abstrakta och mörka pads, stråkar o ljudeffekter osv. Har kollat på: Sample Logic: The Elements Zero-G: Outer Limits, Morphology, Altered States Spectrasonics: Distorted Reality vol.2 Darkness and Light, Metamorphosis Big Fish Audio: Soundscapes for Cinema Vilka skulle ni valt? Om ni fick välja? Spelar ingen roll priset. Jag har redan cubase och Spectrasonics Atmoshpere och spelar på digitalpiano. Har gjort några (i mitt tycke) coola o mörka stycken. Men jag vill ha mer. Tacksam för tips o idéer o info samt höra era egna erfarenheter av bra program! Ha de! 0 Quote
Luzer Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Är dålig på samplebibliotek men när det gäller ljudeffekter så brukar jag hitta mycket i "The dark side of sound" när jag vill ha skumma atmosfärer etc. http://www.sound-ideas.com/darkside.html 0 Quote
Recommended Posts