Dark_tree Postad 10 maj 2008 Postad 10 maj 2008 NU har ja filma klart allt inför em musikvideo ja gjorde , men vissa scener har ja filmat med skitig lins(klantigt jag vet). I och medc vi fick bara dessa tre dagar på oss ska jag se hur ja kan lösa de via effekter. Jag ska jobba med After effects och letade länge i nätet och hitta ett par lösningar.. En av dom går ut på att man kopierar filmfilen och mörkar till den ena och trackar ut där man ser pirckarna.. MAn blir i sin tur kanske tvungen till keyframa de hela? nån son har en annan lösning? filma om ka naj inte göra så......... 0 Citera
Max_H Postad 11 maj 2008 Postad 11 maj 2008 Beroende på hur materialet ser ut finns det väl ett par olika lösningar, varav du föreslagit en. Men det är inte alls säkert att du måste tracka. Är det "jämnfärgat" material; en vägg, gräs, träd eller liknande kan du bara flytta kopian X antal pixlar åt sidan och täcka över fläcken med hjälp av en vanlig mask. En annan variant är att du klonar bort dom. Klonverktyget kan ju klona med tidsförskjutning - så om du har rörlig kamera kan du klona från en eller två frames tidigare och ersätta fläcken med det som faktiskt ska vara där. Funkar också i Photoshop CS3 Extended om du har tillgång till det. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.