Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har fått ett objektiv till min videokamera(Sony DCR-SR30), Objektivet är dock för stort :/.

Objektivet är 37mm, och nu undrar jag hur man ska få reda på vad man ska ha för step-ring till videokameran?.. Jag har alltså ingen aning om vilka mm som är på kameran, bara på objektivet...

Jag vill alltså veta vilka mm det är på kameran.

Postad
Har fått ett objektiv till min videokamera(Sony DCR-SR30), Objektivet är dock för stort :/.

Objektivet är 37mm, och nu undrar jag hur man ska få reda på vad man ska ha för step-ring till videokameran?.. Jag har alltså ingen aning om vilka mm som är på kameran, bara på objektivet...

Jag vill alltså veta vilka mm det är på kameran.

Jag antar att det är en vidvinkelsadapter du fått. Enligt första sidan jag googlade fram så är filterdiametern 30 mm på SR30. Det borde stå om du tittar efter på kameran eller i manualen.

Postad
Jag antar att det är en vidvinkelsadapter du fått. Enligt första sidan jag googlade fram så är filterdiametern 30 mm på SR30. Det borde stå om du tittar efter på kameran eller i manualen.

Det är ett vidvinkelsobjektiv, ja.

Var inne i en fotoaffär, där dom trodde det var 35mm. Dom testade med olika step-ringar, och 36mm var lite förstort. Så jag tror det är runt 34/35 mm, men vill veta exakt... Eftersom att jag tänkte beställa hem en step-ring från internet.

En annan galen idé vore att mäta ;)

Har tänkt tanken xD...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...