bengt20700 Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Vilket är bäst om man vill bränna ytterligare dvd-skivor från en renderad produktion på 30 minuter, antingen kopiera den brända dvd till ny dvd eller låta NERO bränna ut en gång till med redan sparat renderat material? När kopieringen är klar i Nero ställs frågan om jag vill spara en loggfil, vad har jag för nytta av den? Däremot har jag sparat projektet i Nero Express 2. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 När väl den första kopian är cachad så ska det inte vara några tidsskillnader mellan att bränna kopior och att bränna upprepade orginal. Kvallitetsmässigt borde det vara (marginellt) bättre att bränna flera orginal eftersom det kan uppstå fel vid bränningen och läsningen av den brända skivan. Detta gäller särskillt om du bränner på höga hastigheter. (jag får ganska ofta valideringsfel på skivor som bränns i 4-8x) Tänk även på att kopiering inte funkar om du valt att skapa ett kopieringsskyddat projekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt20700 Posted August 24, 2004 Author Share Posted August 24, 2004 Tack, för svaret. Bra synpunkt med ev. skivskada m.m. En fråga till, hur skapar jag ett kopieringsskydd vid bränning i Nero Express2 ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Gissningsvis kan du inte välja det i Nero Express. (har aldrig använd programmet) Om du har inställningar för regionslås brukar kopieringskyddet vara i närheten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt20700 Posted August 31, 2004 Author Share Posted August 31, 2004 Tack igen Martin, det skall undersökas. mvh Bengt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts