Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Håller på att brygga meny i Encore. Allt ser bra ut i prieview. Men när skivan matas i DVD eller liknande så kan man inte trycka på meny knapparna. Kör man den i en PC så dyker den röda markering i respektive meny upp....Understruken röd linje markerar den menyn eller undermeny man valt. pekar man med musen så funkar det. Men alltså inte med DVD fjärr eller exbox kontroll. Åtgärden utförs, men den sys inte tror jag.

Någon som vet? Någn som vet vad det kallas...denna understrykning i navigeringen?

Posted

Jag är inte 100% säker, men jag tror det är en bug i QuickTime 7.4.5 och att Adobe inte hunnit uppdatera Encore ännu - möjligen kan det krävas en fix från Apple. Jag vet flera som löst problemen med att gå tillbaka till QT 7.3.1. men då tappar man lite annan funktionalitet.

Kan inte kolla med 100% säkerhet förrän på måndag.

/Max

Posted
Jag är inte 100% säker, men jag tror det är en bug i QuickTime 7.4.5 och att Adobe inte hunnit uppdatera Encore ännu - möjligen kan det krävas en fix från Apple. Jag vet flera som löst problemen med att gå tillbaka till QT 7.3.1. men då tappar man lite annan funktionalitet.

Kan inte kolla med 100% säkerhet förrän på måndag.

/Max

Aj fasiken .-)

Jo jag uppdaterde ju föra att det var något annat som buggade, kommer inte ihåg vad men det var du och jag som diskuterade detta....Jobbigt om man måste byta ner ett hack. Om du kan ge 100% besked på måndag så är det kannon bra max.

Får snickra med lite annat bjäffs under tiden....

Posted

Just det, det var när man gör rendering i AE, "skyddet" bryter efter 22 minuter eller nåt....Detta löste sig med uppgraderingen i quicktime :-)

Posted

Kommentar (som läses med suck/stön/sarkastiskt/valfritt tonfall):

Man kunde verkligen önska att andra utvecklare kunde få tag i Quicktime-uppdateringarna ngt tidigare än alla vanliga användare...

/Max

Posted
Kommentar (som läses med suck/stön/sarkastiskt/valfritt tonfall):

Man kunde verkligen önska att andra utvecklare kunde få tag i Quicktime-uppdateringarna ngt tidigare än alla vanliga användare...

/Max

Hehe, har utifall att du har rätt (det brukar du ha) Exporterat filer till min PC. Kör dubbla system just in case :-) Så om så blir fallet kan jag bränna ut filmen där....Gör master skiva nu så det måste bli klart i veckan.

Lite överraskad som ny mac användare att detta med uppdateringarna krånglar så. So we learn :-)