filmnisse Postad 2 maj 2008 Postad 2 maj 2008 http://img291.imageshack.us/img291/6184/atsjpeggv7.th.jpg http://img176.imageshack.us/img176/7564/bild1br7.th.jpg http://img262.imageshack.us/img262/3618/bild2yf7.th.jpg Handling: En flicka sitter vid fönstret i sitt sovrum och tittar på stjärnorna och tänker på pojken hon älskar. Hon ser en fallande stjärna och gör sin önskan. Kommer den att så in? Längd: 9 min 30 sek Genre: Spelfilm (drama) http://www.youtube.com/watch?v=hpljGGiZRgA Director's notes: (från dvoted) My first film "The First Step" is something I'm not too proud of. And this time I wanted to do the complete opposite of it. Instead of bad dialouge and a handheld camera I decided to tell the story in static pictures and without dialouge. I treated every frame like it was a still photo and it was hard do direct the actors since it's all about body language and facial expressions. I had about two hours of raw footage when entering the cutting room and I had a blast. For the first time the editing told the story and I actually changed the ending alot by re-cutting it. It was really frustrating when the ending didn't work and I had to redo it without shooting new footage. I made it just in time for Alfredgalan, where it took the big slam with "Best Screenplay, "Best Cinematography", "Best Acting" to Sara (who have never acted before) and "Best Film Jr". Prizes are always nice, but I was already satisfied during the preview of the rough cut. Everybody was touched and some were crying. It feels great to be able to touch people like that. And it's inspired by a true story. The first 6 minutes are based on my situation that lasted for six months, and the last 3 is a nightmare I had very often during that time. Three weeks after the film was finished, the ending came true. It was the worst night of my life and it scares me that I forsaw what would happen and that I managed to capture the emotions even though I've never been in that situation before making this. And I finally understood why people have been crying after watching this film: They've been in that situation and it's the most painful I've been through. Thanks for reading these notes and I hope you'll enjoy the film. Don't forget to leave a comment please. 0 Citera
GodeDoktorn Postad 3 maj 2008 Postad 3 maj 2008 Jag tror att vi går på samma skola, kände igen några ansikten och namn. Det var en fin film, mycket välgjord och stilren. Det känns dock som att ni hade kunnat behövt lägga ner mer tid än en vecka på den för slipning och finputs. Just nu känns det som att filmen är i sin beta-form, som om ni har spelat in lite snabbt och sedan klippt ihop lite snabbt. Fortfarande mycket bra film. Kul att se lite lokal originalitet. :i P.S. Kul att hjärtat började slå på tjejen när killen var i närheten, även om hon ännu inte hade lagt märke till honom, precis som ett varningslarm. Fick mig osökt att tänka på hur det låter "tic-tac" när krokodilen som vill äta upp kapten Krok är i närheten av honom, men det beror iofs på att krokodilen hade svalt hans klocka. 0 Citera
Carolina Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Hejsan, jag har tittat på din fantastiska kortfilm på Voodoo.Skulle du vilja visa den, eller något annat du gjort, på en kortfilmsfestival på Panora (folkets bio) i Malmö den 4e juni i år? Jag är en av arrangörerna av festivalen. Du kan kontakta mig om du har några frågor, annars finns det en sida på; mahgnetic.blogg.se där det står en del info, bl. a var du skicka din film etc. Med vänliga hälsningar / Carolina Berntzon Saiz / c_berntz@hotmail.com 0 Citera
filmnisse Postad 9 maj 2008 Författare Postad 9 maj 2008 ett par vänliga själar som skriver nåt iaf, lite besviken på att det inte har blivit fler. feedback betyder så mycket för mig, utan den kan jag inte bli en bättre filmare. 0 Citera
GodeDoktorn Postad 9 maj 2008 Postad 9 maj 2008 ett par vänliga själar som skriver nåt iaf, lite besviken på att det inte har blivit fler. feedback betyder så mycket för mig, utan den kan jag inte bli en bättre filmare. Tror du att du får mer kritik genom att gnälla om det än att uppmuntra till det? :l 0 Citera
filmnisse Postad 10 maj 2008 Författare Postad 10 maj 2008 Tror du att du får mer kritik genom att gnälla om det än att uppmuntra till det? :l kalla du det gnäll? och hur skulle du "uppmuntra" utan att nämna det? 0 Citera
Terzy Postad 18 maj 2008 Postad 18 maj 2008 har väll ingen mer kommentar än att den håller hägre trovärdighet än standard på forumets filmer. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.