peterfilm.se Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Hej Sitter utomlands och skall capture på Adobe premiere (har hela CS3 med uppdatering) När jag försökte starta Premiere (vilket funkat innan) så stängs programmet av (kraschar) efter att den "lila rutan" laddats klart (själva applikationen kommer upp ca 2-3 sekunder (vit ruta), sedan dör programmet. Jag behöver endast PPro då jag MÅSTE capture 30 DV band inom närmsta veckan här, lite akut nu. Så jag avinstallerade hela CS3 paketet. (då jag inte har med mig installationsskivorna, tankade jag ner Premiere CS3 trail från Adobe.com) när detta installerats klart och jag testade starta programmet (trail) igen krashade det lika dant. Jag måste capture allt material, och det måste in som 1080i50 HDV mpeg (måste vara mpeg). Vad kan det vara för fel och om jag inte får igång ppro, finns det något enkelt capture program på nätet att ta hem som capture mpeg HDV 1080i50 ???? MVH peter 0 Citera
Max_H Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Troligen har du installerat ngt du INTE borde installerat. Misstänkta grejer är codecpack eller ngn felaktigt version av QT. Alternativt så är preferences korrupta, och dom kan ev vara kvar sen förra installationen. http://ppro.wikia.com/wiki/Support:kb329132_Troubleshoot_installation_and_startup Funkar inte det föreslår jag, om du kan, att du ringer supporten. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 Tack Max, Jag kollar länken just nu och skall undersöka (har inte installerat något efter att PPro fungerade, efter att det krashade första gången tog jag bort QT helt från datron faktiskt) Tack Edit: Max, jag att du (liksom jag) har HDlink (aspect HD). Om jag inte får igång PPro idag måste jag börja capture i HDlink. Mina slutfiler måste vara mpeg. Men HDLink kan enbart capture som sin egna codec ELLER .m2t (jag testade snabbt att ta in som .m2t och döpa om fil"taggen" i utforskaren till .mpeg (dvs test1.m2t -> test1.mpeg) och det ser ut att funka, men jag kan som sagt inte ta in i PPro och testa. Borde detta vara risk fritt??? Samtidigt; Vet du om det går att döpa varje enskild fil (klipp) då man faktiskt capture:ar det??, nu döps dem till test 001.m2t, 002.m2t osv. Jag skulle vilja döpa dem en och en vid själva capturing. Anyway ska försöka få igång adobe först, detta är mer akuträddning. 0 Citera
Max_H Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Du kan köra både .M2T eller .MPEG i PPro - spelar egentligen ingen roll. MPEG går lite fortare att köra indexering på (vilket gör att GOP:arna går fortare att dekoda) men annars är det ingen skillnad. En del här på forumet kör HDVsplit för att göra capture också. En annan variant kan också vara att gå tillbaka i "Windows historien" via System Restore Point. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 Du kan köra både .M2T eller .MPEG i PPro - spelar egentligen ingen roll. MPEG går lite fortare att köra indexering på (vilket gör att GOP:arna går fortare att dekoda) men annars är det ingen skillnad. ***Ok, svaret En del här på forumet kör HDVsplit för att göra capture också. . ***I HDlink eller i capture i ppro? En annan variant kan också vara att gå tillbaka i "Windows historien" via System Restore Point. /Max Va? Kan jag gå tillbaka ett dygn i tiden som i Mac??? För programmet funkade för 26 timmar sedan...! Vad händer med de filer jag läste in innnan dess? Mina mottagna mail?? Hur gör jag. Jag vill... :=) ... Adobes ppro trail från deras sida är version 3.0.0 (hade inte den audio sync problem???). Kan man updatera en trail version??? 0 Citera
Max_H Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 Windows XP har haft den funktionen (system restore) sen dag 1 tror jag. Sök på system restore i Windows Hjälp menyn - vet inte vad som händer i ditt fall dock, eftersom du avinstallerat och haft dig... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.