gogg Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 _ jag kunde inte skriva A. Jag laste i Digital video, att Robin och Jesse, _ _ _ Att dom hade kopierat manniskor ute pa ett falt med AE, _ Hur gor man det igenteligen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted August 18, 2004 Author Share Posted August 18, 2004 Oh im sorry, my tangentbord is on english HEHEHE 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Det var lite svårt att tyda det du skrivit, men jag tror jag fattar...lite iaf ;) Om du vill kopiera människor på ett fält så kan man antingen använda sig av "kloningstekniken" då man filmar varje enskild person och "maskar" ihop dem i AE senare. Andra sättet är att du filmar de olika mot en bluescreen och sedan lägger in dem mot din bakgrund. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted August 20, 2004 Author Share Posted August 20, 2004 så där, nu funkar det... eh... Finns det någon tutorial på det eller? Har inte kollat AE länkarna än. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted August 22, 2004 Author Share Posted August 22, 2004 Kan man inte göra det med ett copmpositing program, Finns det någon gratis i såna fall? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wombator Posted August 23, 2004 Share Posted August 23, 2004 gjorde precis en sådan scen.. tog helt enkelt och satte kameran på ett ställe.. sedan fick 4 personer stå i klump på många olika ställen i bilden. Sedan la jag flera in flera lager av det klippet i AE och maskade genom att måla med lilla pennan.. gick snabbt och enkelt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts