gogg Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 _ jag kunde inte skriva A. Jag laste i Digital video, att Robin och Jesse, _ _ _ Att dom hade kopierat manniskor ute pa ett falt med AE, _ Hur gor man det igenteligen? 0 Quote
gogg Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Oh im sorry, my tangentbord is on english HEHEHE 0 Quote
orange Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Det var lite svårt att tyda det du skrivit, men jag tror jag fattar...lite iaf ;) Om du vill kopiera människor på ett fält så kan man antingen använda sig av "kloningstekniken" då man filmar varje enskild person och "maskar" ihop dem i AE senare. Andra sättet är att du filmar de olika mot en bluescreen och sedan lägger in dem mot din bakgrund. 0 Quote
gogg Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 så där, nu funkar det... eh... Finns det någon tutorial på det eller? Har inte kollat AE länkarna än. 0 Quote
gogg Posted August 22, 2004 Author Posted August 22, 2004 Kan man inte göra det med ett copmpositing program, Finns det någon gratis i såna fall? 0 Quote
Wombator Posted August 23, 2004 Posted August 23, 2004 gjorde precis en sådan scen.. tog helt enkelt och satte kameran på ett ställe.. sedan fick 4 personer stå i klump på många olika ställen i bilden. Sedan la jag flera in flera lager av det klippet i AE och maskade genom att måla med lilla pennan.. gick snabbt och enkelt... 0 Quote
Recommended Posts