Isak.Katto Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Hej, precis köpt en xm2. Kan ni dela med er av era tankar ang kameran? 0 Citera
video_sync Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Hej, precis köpt en xm2. Kan ni dela med er av era tankar ang kameran? Smidig, genomtänkt samt lättsköt videokamera som presterar gott till den lite mer advancerade amatören. CCD sensorn som är Interlaced presterar ypperligt bra i rätt ljusförhållande vid Interlaced skanningsläge. Manuell fokusring samt lättåtkomliga justeringar för bländare, slutartid samt vitbalans gör kameran väldigt bekväm att jobba med. Inbyggda stereomikrofonen är dock inget att hurra för. AAS (Advanced Accessory Shoe) gör det möjligt att fästa en XLR adapter för extern mic eller ljudupptagning från extern källa i prosumer nivå. Kort och gott , ytterligare en hit i XM serien. Ger kameran med varmt omdöme 8 utav 10 poäng av egen åsikt. 0 Citera
Isak.Katto Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 Testkörde den lite, kan bara säga att jag är otroligt imponerad av bildkvaliten för det priset.. Ljudet sisådär, den kommer användas till intervjuer så en extern mic kommer användas. Någon som har nån aning om batteritid? Måste jag köpa extrabatteri? 0 Citera
pld Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Hej! Batteritid bruakr ligga på ca 3-4 timmar så några extra batterier är alltid bra att ha. När jag hade xm2 köpte jag till två stycken Canon BP-915 batterier. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=1562887 Lite andra tillbehör man kan ha till xm2: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iId=1558432 /Jesper 0 Citera
Isak.Katto Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 Hej, när jag ringde in till de så sa han att original batteriet räcker ca en timma. Är det sant att din höll i 3-4 timmar? 0 Citera
pld Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Det var konstigt, jag vet faktiskt inte hur länge mina batterier höll när dem var ful laddade men har för mig att jag läste någonstans att dem brukar hålla i 3-4 timmar. Pratade med "teknikern" på vår skola för några dagar sedan om hur länge batterier brukar hålla och han sa ca 3 timmar. /Jesper 0 Citera
Jak00b Postad 26 september 2008 Postad 26 september 2008 ja tycker den är asskön, skön handling och riktigt bra färg och ljusåtergivning, bra bild också. 0 Citera
Ebbot Postad 1 oktober 2008 Postad 1 oktober 2008 Funderar på att köpa en xm-2, hört mycket bra om den men även hört att det kan dyka upp "REMOVE THE CASSETTE" i LCDn av olika anledningar... Någon som haft problem med detta? Är det XLR ingång på eller måste man ha en adapter? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.