Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Till dem som kanske kan hjälpa mig?

Mitt problem är, att jag inte kan få till det med två filmer som rullar på en och samma gång. Jag läser manualer etc.. etc.. men manualerna och tips från annat håll får samma resultat.

Min önskan är att få en film rulla samtidigt med text vid sidan om. Jag kommer till samma dåliga resultat varje gång jag försöker lösa detta problemet. Det kanske inte går? Men i publikationen står det som ett exempel i text. Jag citerar " Vill du få en text rullande vid sidan om ett sportevenemang så gör på följande sätt". Man hänvisar till att lägga de båda tänkta klippen på spår 1 och 2 i tidlinan och sedan skall man dela på de två klippen genom Trans..

Nu får jag visserligen de två klippen tillsammans, men jag ser ju bara hälften (vertikalt) av vardera film. Det gör ju att texten inte går att läsa fullt ut. Vad gör jag för fel eller är det inte möjligt i detta program? Har funderat på att gå över till "Final Cut Pro 5" men det är ju förenat med maskinbyte etc.. etc... för jag sitter ju med en PC och XP.

mvh

\\ Roppe

Ps

Transform och Crop. är ju inte vad jag förstår verktyget som hjälper mig.

Ds

Postad

Intressant koncept... byta från ett 7 år gammalt program till ett 3 år gammalt... (Du kan ju faktiskt uppgradera din 6.0 till Premiere Pro om du inte visste det).

Skämt åsido, högerklicka på klippet och använd "Motion" (eller vad den hette...).

/Max

Postad
Intressant koncept... byta från ett 7 år gammalt program till ett 3 år gammalt... (Du kan ju faktiskt uppgradera din 6.0 till Premiere Pro om du inte visste det).

Skämt åsido, högerklicka på klippet och använd "Motion" (eller vad den hette...).

/Max

Hallå! Max_H

Tack, skall pröva på det. Vad beträffar premiere pro så har jag denna version, men jag är mer familjär med 6.0 och tycker för mitt användande att "pro" har så mycket dolda menyer och är svårorienterad ibland. Bara mitt tycke och åsikt. Skall försöka ta till mig "pro" när tid etc.. finns. Det är inte alltid lätt att gå från en version till en annan, man är ju van vid den versionen man jobbat med länge. Tyvärr så behöver man hjälp ibland och jag är mycket glad för att detta forum finns, samt tacksam för alla de bussiga svar jag fått härifrån; tack alla.

mvh

\\ Roppe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...