the_punker Postad 24 april 2008 Postad 24 april 2008 Jag söker efter en ljudeffekt att använda vid klippning av en dokumentär. Ett kort Beep ljud. Den kommer användas i diverse extra material då fel klippen skall visas. Lite svårt att förklara men förhoppningsvis så förstår någon endå. Tacksam för svar. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 25 april 2008 Postad 25 april 2008 Spela in ljudet från en mobiltelefon.. knappljudet som låter lika dant. Om du har det på din mobil?..Eller gå in på http://www.independent.nu/ och se om det finns där. Lycka till 0 Citera
jmalmsten Postad 25 april 2008 Postad 25 april 2008 nu vet jag ju inte vad du klipper filmen med... men i premiere går det att tillverka "blipp-ljud" genom att skapa "Bar & Tone"-material, ta isär ljudet från testbilden och sedan klippa ner den till en bildruta eller nått liknande. Liknande metod borde gå att göra i FCP också har jag för mig. Och många NLE's kan skapa sånna där nedräkningsklipp som man kan klippa ut bara slut-blippen från. Alternativt finns ju diverse ljud-generatorer som kan skapa sinustoner i valfri hertz... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 april 2008 Postad 25 april 2008 Har själv letat efter det här ljudet utan resultat. Har slutat med att jag själv komponerat ihop något liknande men inte lyckats perfekt. Har aldrig hört och kan inte tänka mig att en mobiltelefon har samma ton, tänker vi på samma sorts pip? 0 Citera
Rogge Postad 25 april 2008 Postad 25 april 2008 jmalmsten är inne på rätt spår! :) I Premiere Pro: 1. File > New > Bars and Tone 2. Lägg direkt på Timeline eller via Source för att bara få ner ljudet 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.