Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har börjat skriva på ett manus. Tänkte lägga upp det här så jag kan få lite feedback på vad jag gör fel/rätt inför fortsättningen. Har aldrig skrivit manus tidigare så det kan vara bra att veta vad man gör fel innan man skriver allt för långt :)

Här i början får vi följa med en lite överförfriskad kille på hans väg hem. På slutet konfronteras han av sin sambo.

Procent version1.pdf

Postad

Formatet är rätt, det är en bra början. Sen har du en tendens att skriva en massa onödiga saker som inte är nödvändiga, t.ex. att det är en terass utanför ingången till klubben, att det är en gräsmatta etc. Problemet med det är att om du skriver så tvingar du mig som läsare att skapa mig en bild i huvudet där allt stämmer med det du har skrivit. När det sen visar sig att det inte alls var viktigt att det var en terass utanför klubben så känner jag mig lurad. Jag kunde lika gärna ha tänkt mig klubben annorlunda.

Sen måste du tänka på att det ska vara intressant att se filmen. Att se en kille ragla runt på stan i sex minuter är inte så intressant. Korta ner rejält!

Postad

Ok, har varit lite osäker på hur mycket man ska beskriva hur det ser ut på scenen. Får ta bort de onödiga detaljerna.

Tack för att ni tog er tid!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...