Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! är ny på denna sida, det här är mitt första inlägg. har inte skrivit några manus innan, men vill väldigt gärna göra det. här är en novell som jag skrivit. skulle uppskatta kritik, åsikter, tips m.m. om idén är tillräckligt bra skulle jag vilja utveckla den ännu mer, först till en synopsis, och så småningom till ett manus. Det är ungefär halva novellen, blir nog lite långtråkigt att läsa hela. den har inget namn än.

tack på förhand

Postad

Den enda åsikt jag har att komma med på det här stadiet är att du borde lägga upp hela novellen, och inte bara halva. Hur skall man kunna bedöma något om man inte vet hur det slutar?

/Jakob

Postad

Varför folk envisas med att posta noveller här har jag lite svårt att förstå men visst, kör i vind…

Ja du, vet inte om jag fick någon ordning på allt, det hoppas i tiden? Kanske om man läste hela att man skulle få någon klarhet i det hela? Tyckte annars att det hela kändes lite ”filmiskt” så kanske försöka skrapa ihop ett manus?

Postad

kom på det, tänkte inte så långt. men jag lägger upp hela snart. tack för tipset.

kom gärna med mer kritik, åsikter, och tips.

Postad

jag vet att noveller inte är så populärt här, men var tvungen att börja någonstans. vet alldeles för lite om synopsis och manus för att börja skriva. men har läst massa arkilar och andras manus, och börjar lära mig. tanken är ju att utveckla historien ännu mer.

håller med om att det blev lite rörigt när jag inte lade upp hela, så det ska jag göra. tack för kritiken, kom gärna med mer!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...