jmalmsten Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 ok... bara för sakens skull... (och för att hålla isär från RED-Scarlet;)) Tankar om RED-EPIC 5K? http://www.red.com/nab/epic " * FULL FRAME S35MM NEW MYSTERIUM X SENSOR * 1-100 FPS * UP TO 100 MB/SEC. REDCODE RAW AND RGB RECORDING TO REDFLASH * FULL SIZE DUAL LINK HD-SDI, 2-XLR AUDIO INPUTS AND HDMI * WI-FI CONTROL * FIREWIRE 800 and USB2 * 6 POUND FULLY MACHINED ALUMINUM BODY WITH HYBRID STAINLESS PL MOUNT * COMPATIBLE WITH MOST RED ONE ACCESSORIES * FULLY UPGRADABLE SENSOR, BODY, BOARDS AND MOUNT. SPECIFICATIONS, DELIVERY DATES AND DESIGN ARE SUBJECT TO CHANGE... COUNT ON IT." Nu börjar dom bli löjliga eller?:e 0 Citera
Danell Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Alltså. Är det verkligen nödvändigt? Komma med nått helt nytt innan det förra ens etablerat sig? ja jag vet inte. men en fet (och ful) kamera verkar det va!:) 0 Citera
Octavianus Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 skulle vara intressant att se vikten på skiten. Även på den lille jäveln. 0 Citera
jmalmsten Postad 14 april 2008 Författare Postad 14 april 2008 skulle vara intressant att se vikten på skiten. Även på den lille jäveln. 6 pound står det... om jag inte missminner mig så är ett pund ungefär ett halvkilo... så runt 3 kilo för kroppen då...? 0 Citera
Octavianus Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 6 pound står det... om jag inte missminner mig så är ett pund ungefär ett halvkilo... så runt 3 kilo för kroppen då...? 2.72 kg Vilken väger så mkt? the RED one eller? 0 Citera
jmalmsten Postad 14 april 2008 Författare Postad 14 april 2008 2.72 kg Vilken väger så mkt? the RED one eller? Epic... om datan som släpptes stämmer... 0 Citera
Octavianus Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Epic... om datan som släpptes stämmer... ok, hur tung blir en färdig "rigg" då? med ett normalstort objektiv, sökare, batterier lagringsmedia osv påmonterat? Munthe snackade om att de va väldigt tunga saker i ngn annan tråd. Vore intressant att veta ungefär hur tunga. 0 Citera
Munthe Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Epic verkar ju klart mindre och mer lättarbetad än RED ONE. Bra där. 0 Citera
Octavianus Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Epic verkar ju klart mindre och mer lättarbetad än RED ONE. Bra där. Du som vet, vad väger en RED ONE, i filmningsklart läge? Med linser osv, på ett ungefär, och vad tror du den nya epicen kommer väga med allt på? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.