Henke Björklund Postad 8 april 2008 Postad 8 april 2008 Kolla in trailern till min kommande kortfilm. http://www.youtube.com/watch?v=5EcYNkUtjJw Jag ville blanda psykologiskt drama med expressionistisk skräck/splatter. Starkt inspirerad av bl.a. David Cronenberg, italiensk "explotation" och Bergman/Sjöström. Ska bara slutföra ljudmixningen sen är filmen klar. Vill gärna höra åsikter och tolkningar av trailern. 0 Citera
Nicke_92 Postad 9 april 2008 Postad 9 april 2008 Såg dumt ut att skådespelarna uppenbarligen var dubbade, eller var det tanken att det skulle kännas som en tanke? isåfall borde du fixat med ljudet så det blev lite mer eko på det, och lagt lite skumma ljud i bakgrunden. Känner igen idén från ett flertal filmer och böcker. tillägger att det nog skulle vara en tanke eftersom skådespelarna inte är dubbade annars. när actionen kom igång såg det mer intressant ut, effekterna var inte underbara men helt ok. Ser fram emot slutresultatet, det kan bli riktigt bra! 0 Citera
Henke Björklund Postad 9 april 2008 Författare Postad 9 april 2008 Det är ingen dubbning alls. Har lagt på repliker från filmen på andra scener än de ursprungliga. Är bara en scen med originalrepliker (telefonsamtalet). Tanken är att replikerna i trailern mer ska fungera som karaktärernas tankar. Har faktiskt aldrig reflekterat över att det kan tolkas som en kasst utförd dubbning. Tack för att du tittade och gav synpunkter, uppskattar det verkligen. 0 Citera
Nicke_92 Postad 9 april 2008 Postad 9 april 2008 Det är ingen dubbning alls. Har lagt på repliker från filmen på andra scener än de ursprungliga. Är bara en scen med originalrepliker (telefonsamtalet). Tanken är att replikerna i trailern mer ska fungera som karaktärernas tankar. Har faktiskt aldrig reflekterat över att det kan tolkas som en kasst utförd dubbning. Tack för att du tittade och gav synpunkter, uppskattar det verkligen. Kul att jag kunde hjälpa till, fila lite på tankeeffekten så blir det nog grymt mycket bättre :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.