the_punker Postad 8 april 2008 Postad 8 april 2008 Har letat febrilt runt på forumet efter svar men verkar vara olika saker man är ute efter så kasta ut en tråd så förhoppningsvis har någon ett svar att ge. Jag har diverse korta klipp som jag vill komprimera ihop. Dom ligger nu helt okomprimerade på hårddisken. Filerna kommer läggas upp på en server. Så kvaliten bör vara acceptabel. Därför kan Wmv räknas bort. Jag tycks tro att Divx är det bästa alternativet i mitt fall. Så laddade ner nyaste Divx codec. Problemet är bara att jag har hört att Adobe Primiere har problem om man väljer att komprimera i Divx Vilket jag också upplevde när jag försökte komprimera filmerna i premiere. Lägg märke till att jag tog projektfilerna..alltså inte dom jag redan extraktat ut programmet. Så min fråga är ifall det är någon som brukar komprimera i divx eller har något annat bra alternativ på vilket format jag skall välja. Tacksam för svar 0 Citera
Max_H Postad 8 april 2008 Postad 8 april 2008 Inte för att vara sån... men har du testat att 2-pass koda Wmv med ex Microsofts egen (gratis) Media Encoder i en vettig bitrate? Man kan säga både det ena och det andra om Microsoft men dom kan göra bra codecs. (Sen går det givetvis att diskutera huruvida wmv ger bäst spridning av filmen osv). /Max 0 Citera
the_punker Postad 9 april 2008 Författare Postad 9 april 2008 Inte för att vara sån... men har du testat att 2-pass koda Wmv med ex Microsofts egen (gratis) Media Encoder i en vettig bitrate? Man kan säga både det ena och det andra om Microsoft men dom kan göra bra codecs. (Sen går det givetvis att diskutera huruvida wmv ger bäst spridning av filmen osv). /Max Är lite tveksam för wmv eftersom min erfarenhet för detta är att kvaliten är oerhört dålig. Men jag ska endå testa och se vad jag tycker. Mer svar om Divx komprimering är välkommen. Eftersom Premiere verkar ha problem att använda Divx codec`n så tänkte jag att det smartaste sättet är att exportera filmen okomprimerat sedan använda ett fristående program för komprimeringen i divx. Något förslag? 0 Citera
the_punker Postad 10 april 2008 Författare Postad 10 april 2008 Jag hittade ett sätt att få bra kvalite på Divx. Tänkte nämna det här ifall någon råkade ut för samma problem som jag. Man exporterar filmen okomprimerad och komprimerar den i VitrualDub med Divx som komprimering..Over and out. 0 Citera
metroo Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Jag hittade ett sätt att få bra kvalite på Divx. Tänkte nämna det här ifall någon råkade ut för samma problem som jag. Man exporterar filmen okomprimerad och komprimerar den i VitrualDub med Divx som komprimering..Over and out. Mycket bra tips. Tack! 0 Citera
Pok Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Ovidkommande inlägg. Spam. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.