Zhyron Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 Jag undrar hur bra effekter man kan åstadkomma med detta program. Kan man t.ex göra verklighets trogna (fast onormala nog att passa film) blodsplatter när man t.ex blivit skjuten? Kan man få en människa att förvandlas till sand/damn/pulver (Ni som sett Buffy vet vad jag snackar om)? Någon som har ett klipp av hur avancerat man kan göra det och tutorials på hur man åstadkommer effekter som dessa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 Man bruker inte använda redigeringsprogram för att göra sånna effekter alls. Tror inte att man ska bedömma ett redigeringsprogram på vilka effekter man kan göra. Då kanske du ska kolla upp After effects eller nåt annat effekt program 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted August 10, 2004 Author Share Posted August 10, 2004 Det var inte för att bedömma programmet utan bara för att ta reda på om jag skulle kunna uppnå de resultat jag ville ha. Jag tänker ta ditt råd och följa After Effects. Så frågan är den samma, gäller bara AE istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 Gränserna i AE är enligt mig väldigt långt borta. Man kan göra nästan vadsomhelst. Det r som ett ritprogram typ att man kan rita vadsomhelst, men sen kanske det finns en del saker man måste rita med pensel istället för att bara lägga på en effekt ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted August 10, 2004 Author Share Posted August 10, 2004 Det låter underbart, tack så mycket. Är det väldigt komplicerat för en som aldrig gjort nått liknande? Sajt med goda tutorials någon? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 Det krävs ju tid och tålamod för att kunna göra snygga saker i det. Massor av länkar till tutorials finns i den klistrade tråden i "Specialeffekter" forumet :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts