Gå till innehåll

Hur avancerat är Premiere?


Zhyron

Recommended Posts

Jag undrar hur bra effekter man kan åstadkomma med detta program.

Kan man t.ex göra verklighets trogna (fast onormala nog att passa film) blodsplatter när man t.ex blivit skjuten?

Kan man få en människa att förvandlas till sand/damn/pulver (Ni som sett Buffy vet vad jag snackar om)?

 

Någon som har ett klipp av hur avancerat man kan göra det och tutorials på hur man åstadkommer effekter som dessa?

Länk till kommentar
Share on other sites

Man bruker inte använda redigeringsprogram för att göra sånna effekter alls. Tror inte att man ska bedömma ett redigeringsprogram på vilka effekter man kan göra. Då kanske du ska kolla upp After effects eller nåt annat effekt program

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var inte för att bedömma programmet utan bara för att ta reda på om jag skulle kunna uppnå de resultat jag ville ha. Jag tänker ta ditt råd och följa After Effects. Så frågan är den samma, gäller bara AE istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gränserna i AE är enligt mig väldigt långt borta. Man kan göra nästan vadsomhelst. Det r som ett ritprogram typ att man kan rita vadsomhelst, men sen kanske det finns en del saker man måste rita med pensel istället för att bara lägga på en effekt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...