lindisima Postad 4 april 2008 Postad 4 april 2008 Jag håller på att ladda ner HDV till Datorn men flera 'frames' går förlorade. Alla inställningar på kamera och Dator är korekta och satta till HDV. Compressor är Cineform HDV. Är det någon som har en ide om vad detta kan bero på? (Nartuligtvis har jag adobes plug in för HDV material) 0 Citera
Max_H Postad 4 april 2008 Postad 4 april 2008 Troligen är din dator för långsam. Vad har du för specar ? /Max 0 Citera
StenR Postad 5 april 2008 Postad 5 april 2008 Jag håller på att ladda ner HDV till Datorn men flera 'frames' går förlorade. Alla inställningar på kamera och Dator är korekta och satta till HDV. Compressor är Cineform HDV. Är det någon som har en ide om vad detta kan bero på? (Nartuligtvis har jag adobes plug in för HDV material) Är det kameran som har kodat med Cineform eller? Annars kan du ju pröva att fånga med HDVSplit och sedan konvertera till Cineform med HDLink om du har det programmet. 0 Citera
lindisima Postad 5 april 2008 Författare Postad 5 april 2008 Ja det kan vara datorn som är för långsam... Jag har 1400Mhz processor. 512Mb RAM. 250 Gb Hårdisk. Men jag ska pröva o ladda ner ett annat program för att tanka in HDV. Tack för tipsen! 0 Citera
Arclight Postad 5 april 2008 Postad 5 april 2008 Ja det kan vara datorn som är för långsam... Jag har 1400Mhz processor. 512Mb RAM. 250 Gb Hårdisk. Men jag ska pröva o ladda ner ett annat program för att tanka in HDV. Tack för tipsen! Där ligger problemet iaf. Datorn är alldeles för slö. Minimum är en någorlunda stark tvåkärning CPU och 2GB RAM. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.