Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jaha, nu har jag hört så mycket om Uwe Boll att jag måste se en film. Var kan jag se en film av Uwe Boll? Vad skall jag se?

Gå ner på närmaste hyrfilm-hak och kolla upp hans första tre filmer för det som gav honom hans rykte... dom brukar stå bland skräckisarna men jag vetetusan vem som skulle bli rädd.

1. House of the dead... en film om en fest på en ö där det kommer en massa zombies... huset då? ja... det finns ett skjul men that's about it...

2. Alone in the Dark... Förutom att ingen är ensam i mörkret så är det mest en standard-action-film med övernaturliga övertoner. och ett väldigt förvirrande klipp-stil förståss.

3. BloodRayne... Jag har ingen aning om spelet mer än bilderna på omslaget och där verkar han ju fått till det iallafall. Att han verkligen anställde ett gäng horor för att spela prostituerade i filmen var en rolig detalj.

Är han sämst av alla? inte det minsta... jag kan räkna upp dussinet filmer som inte ens får till det så bra som Boll. Är han duktig? inte direkt... jag tycker han är mer av standard-medelmåttig klass men som har en viss talang för att skapa illvilja hos målgruppen.

Postad

Det finns inte så många hyr-hak där jag bor. Det är bara ICAs hyrautomat och bensinmackens 10-i-top-ställ.

Under tiden mellan inläggen googlade jag på Uwe Boll, och om man får tro det jag sett så kanske jag står över när allt kommer omkring. Med en annan tråd i åtanke börjar jag tro att det på nått sätt finns kvalitetsnormer även inom film, men frågan är hur man mäter dem?

Postad

Gör en uppoffring och se åtminstånde en av hans filmer... så du vet vad folk pratar om och kan göra dig en egen uppfattning.

Kvalitets-normer i sig är ju däremot omöjligt att diskutera (som en viss tråd bevisat). Det är högst subjektivt och bör sällas med Religion och Politik som ett av de samtalsområden som bör undvikas om man vill undvika bråk.

Postad

Jo, jag skall göra det. Självklart. Jag har ju sett några av Mats-Helges filmer och jag försöker se film från konstiga länder när jag får chansen. Då bör man ha sett en film av Uwe Boll. BloodRayne verkar vara den film man skall se, ser det ut som. Det som överaskar är att Chrsitina Loken och Michelle Rodrigez medverkar. Så nånting måste ju vara rätt i alla fall. Jag tror inte jag kommer leta aktivt, men ser jag en skiva med filmen så slår jag till.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...