Christian van Caine Posted August 7, 2004 Posted August 7, 2004 Hallå där! Jag är på jakt efter en massa nya prylar, men ingen av musikeraffärerna i stan har ens i närheten av vad jag söker, vet nån av er var det finns affärer i Göteborg för filmar-utrustning? Är dessutom på jakt efter en ny portabel DAT med phantommatning & helst schyssta batteripack. Har hittat Fostex PD-4M, men fanskapet kostar nästan 50 papp, vilket fick min plånbok att hota med våld, nån som känner till nån billigare? Helst inte över 10-20.000, men alla förslag är välkomna. Pax Vobiscum! Christian 0 Quote
jns Posted August 10, 2004 Posted August 10, 2004 Skulle rekomendera Tascam's DA-P1, har mycket goda erfarenheter av den lilla rackaren. Det ända negativa är nog att den har lite problem med tidkoden, annars går den som en klocka. Kostar runt 18-22.000 kr ny, men såg den faktist på blocket förut för runt 5-6000 kr, mycket prisvärt! http://www.tascam.de/en/da-p1.html 0 Quote
Christian van Caine Posted August 10, 2004 Author Posted August 10, 2004 Den där såg ut precis som vad jag är ute efter! Mange takk :-) Har även upptäckt att Fostex har en ersättare för PD-4:an nu, en så kallad Field Recorder med hårddisk & 24-bitars ljud som jag är nyfiken på, men kan tänka mig att den lät kosta... Så den där tascam:en måste jag absolut låna ett öra eller två :) Pax Vobiscum! Christian 0 Quote
Recommended Posts