Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag undrar hur man "kopplar" loss sitt ljud från klippet i timelinen i Ppro 2.0

ljudet släpar lite så jag måste flytta fram det en sekund.

Tacksam för snabba svar, mitt uppe i skiten.

Tack på förhand JR

Postad

Du kan också alt-klicka på ljudet/bilden för att "tillfälligt" släppa länken mellan ljud och bild. Alt+ "komma" eller "punkt" skickar det markerade klippet framåt eller bakåt i tiden.

Slutligen: Om det är osynk på HDV-media beror det till 99% på dropped frames/tidkodsbrott på bandet. Fix kommer i PPro CS3.2 om ca 2 veckor.

/Max

Postad
Du kan också alt-klicka på ljudet/bilden för att "tillfälligt" släppa länken mellan ljud och bild. Alt+ "komma" eller "punkt" skickar det markerade klippet framåt eller bakåt i tiden.

Slutligen: Om det är osynk på HDV-media beror det till 99% på dropped frames/tidkodsbrott på bandet. Fix kommer i PPro CS3.2 om ca 2 veckor.

/Max

Okej, intresaanta fakta, jag håller på med ett grundmaterial på 8 timmar och endast 30 minuter blev såhär...dvs kanske tre sekunder i slutmaterialet. Fix plug in blir skit bra då man i framtiden säkert kommer misslyckas med större grejer.

Tack igen!

Postad

/Max

detta osynk- problemet? uppkommer det vid capture eller på all hdv media som läggs in i premiere?

Abbe

Postad
detta osynk- problemet? uppkommer det vid capture eller på all hdv media som läggs in i premiere?

Abbe

Osynkproblemet uppkommer på klipp som har droppade frames/bandskador/glitches i HDV-strömmen. Ljudet spelades in som vanligt på hårddisken, med "fel och allt" medan bilden blev "för kort" då capture "skippade" de felaktiga bilderna.

Resultat: Ljudet kommer längre och längre "efter", efter varje bandskada.

I version 3.2 kommer files att analyseras under indexeringen och PPro insertar röda frames där bandskadorna hittas.

Värt att notera är att man måste slänga alla indexerade filer och alla CFA-filer när patchen ska i (om man har osynk), annars blir osynken ännu värre...

/Max

Postad
Osynkproblemet uppkommer på klipp som har droppade frames/bandskador/glitches i HDV-strömmen. Ljudet spelades in som vanligt på hårddisken, med "fel och allt" medan bilden blev "för kort" då capture "skippade" de felaktiga bilderna.

Resultat: Ljudet kommer längre och längre "efter", efter varje bandskada.

I version 3.2 kommer files att analyseras under indexeringen och PPro insertar röda frames där bandskadorna hittas.

Värt att notera är att man måste slänga alla indexerade filer och alla CFA-filer när patchen ska i (om man har osynk), annars blir osynken ännu värre...

/Max

okidoki då ä jag med. men varför blir det så i hdv och inte vanligt dv format, har det med mpeg2 kodningen o göra?

Abbe

Postad

Jupps. Får du en ordentlig skada som sträcker sig över flera "gops" blir det flera sekunders fel. Fick ett klipp från en kund som hade osynk (Canon A1) och där var det 4st "framedrops" på totalt över 250 frames (observera att det var en enda tagning).

Max

Postad
Jupps. Får du en ordentlig skada som sträcker sig över flera "gops" blir det flera sekunders fel. Fick ett klipp från en kund som hade osynk (Canon A1) och där var det 4st "framedrops" på totalt över 250 frames (observera att det var en enda tagning).

Max

Näää......

Min värld är kanske inte så krånglig som jag tror att den är. :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...