Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett litet konstigt problem, Jag capturar film från ett Intensity Pro kort direkt till Premiere CS3, och klippen läggs då till automatiskt till Projectet, när jag sedan sparar och importerar projectet i AE CS3, så blir klippen som jag capturat "fel", i listan med klipp så syns ingen video ikon för klippen, men dom funkar att se när jag jobbar i AE, men så fort jag skall exportera så blir det sån där randig missing file bild på alla klippen, och jag måste sedan gå in välja replace klipp och välja samma klipp som redan är importerat.

Störande och väldigt konstigt tycker jag, någon som har liknade problem eller vet hur det kan lösas?

Postad

Jag har fått exakt samma problem fast just nu minns jag inte om det var ett vanligt DV-projekt eller ett Intensity DV-projekt. Jag sitter inte vid den datorn nu så jag kan inte kolla det. Jag använde vanlig 4:3-video som jag lagt till svarta kanter på för att fejka 16:9. Videon hade jag också roterat ca 2 grader för att räta upp det. Jag kollar senare om det var vanlig DV eller BMD DV.

Det var en konsert jag filmat, så det var enkelt att lösa genom att importera avi-filen i AE och lägga till svart uppe och nere och bara exportera eftersom det bara var ett enda långt klipp. Är det massor med korta klipp blir det jobbigare...

Vilka drivrutiner till kortet har du? Version 1.8.2 är helt coma och skapar bla problem vid export från HD till SD så uppgradera om du kan.

Postad

Har senaste drivrutinerna, Det känns iof som att det är AE eller Pp som gör nått fel här, vill minnas att jag har haft detta problem länge. För om jag tar bort alla capturade klipp som lagts till i Premiere och sedan importerar dom igen och sparar o öpnnar i AE så funkar klippen korrekt. Det är ju inget fel på klippen, bara att AE "tror" att dom är trasiga.

Postad
ju inget fel på klippen, bara att AE "tror" att dom är trasiga.

Precis, klippen är det inga fel på. Ibland när jag renderade ut så kom dom första 5-10 framesen med sedan vart det missing file.

Vad exporterade du ut materialet från AE som?

Postad
Precis, klippen är det inga fel på. Ibland när jag renderade ut så kom dom första 5-10 framesen med sedan vart det missing file.

Vad exporterade du ut materialet från AE som?

tja, det är väl lite olika, okomprimmerat quicktime eller avi, blir fel på bägge

Postad
tja, det är väl lite olika, okomprimmerat quicktime eller avi, blir fel på bägge

O.k, glömde skriva att jag använde Quicktime, Animation.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...