Najka Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Detta är en filmidé jag fick och skrev ner för elva minuter sedan. Såsom jag ser det(och kanske är uppenbart) har denna kortfilm ingen mening eller syfte, det hade bara varit roligt att filmatisera som en träning till större projekt. Det är på en väldigt låg nivå men om det är möjligt kanske ni kan komma på något som hade lyft filmen en aning. Här har vi det då: en kille hittas död vid ett "ställe" hans kropp läggs i en liksäck en dag tidigare en kille sitter i en lägenhet och ser in i en vägg det plingar på dörren någon slår på dörren han hoppar ut från balkongen ner på marken går bort till porten ser en kille i kostym han går till en skola ser en mobbare mobbaren ska gå hem från skolan killarna slår ihjäl honom han gömmer liket killen lägger märke till att polisen inte bryr sig om vad som händer i byn han känner sig ha makt sinnessjuk går in i en affär skjuter kassörskan i huvudet springer därifrån klarar sig undan ett gäng undgomar sitter och röker han går fram och tar ciggen ifrån rökaren rökaren blir arg och reser sig upp han sticker kniven i honom rökaren dör ungdomarna springer iväg killen skjuter sig själv i huvudet En film man filmar på en helg med kamera och mick. Ingen budget, bara experimentering med kameravinklar och slagsmåls-scener. En del också för att visa min väns grymma skådespeleri. Men jag skriver som jag skrev där uppe igen: Om ni kan hitta något i mitt mycket vaga och låga treatment som hade kunnat hylla den bara liiite, don´t hesitate to write ;) Tack för mig! 0 Citera
Najka Postad 25 mars 2008 Författare Postad 25 mars 2008 snälla kan ingen ge lite feedback ! 0 Citera
_nemo_ Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 han går till en skola ser en mobbare mobbaren ska gå hem från skolan killarna slår ihjäl honom Vilka slår ihjäl vem? Spelar väl ingen roll egentligen =) Du skriver : "Såsom jag ser det(och kanske är uppenbart) har denna kortfilm ingen mening eller syfte, det hade bara varit roligt att filmatisera som en träning till större projekt." Är det inte roligare att försöka skriva ett riktigt bra manus, du kan ju träna på det med ;) Vet inte riktigt vad man säga om detta. 0 Citera
Hypno Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 han går till en skola ser en mobbare mobbaren ska gå hem från skolan killarna slår ihjäl honom Vilka slår ihjäl vem? Spelar väl ingen roll egentligen =) det ska nog vara killen som ser mobbaren som slår ihjäl mobbaren :) Det är bara en kille det handlar om om jag har förstått det rätt. Tror det kan bli kul att göra denna filmen för att experimentera med vinklar osv. :) Tycker också att han ska skriva ett större manus till filmen. Kan bli riktigt roligt. Kanske ett annorlunda manus för att experimentera med. Ska också bli kul att spela rollen som "psykot" :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.