Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad exporterar du som? Vad har du för källmaterial?

/Max

Har testat lite olika

DV-AVI

Media dvd kvelitet

osv osv massor...något specielt man ska ha???

Postad

Men om du exporterar som DV AVI och kollar i vanliga mediaspelaren, ser det ut så då?

Det verkar ju som att det är videofilerna som blir konstiga?

/Max

Postad
Men om du exporterar som DV AVI och kollar i vanliga mediaspelaren, ser det ut så då?

Det verkar ju som att det är videofilerna som blir konstiga?

/Max

Japp det blir så...fattar inte varför.

Blir så direkt efter jag sparat ner dom men i redigerings programmet blir det bra... alltså som projekt.

Hmmm hur göra snälla hjälp någon...

Postad

Jag har aldrig använt Movie Maker men om du helt enkelt:

Tar in ett enda DV klipp från en kamera (DV alltså från band alltså)

Lägger på en textskylt eller liknande

Sparar ner klippet som ett nytt DV AVI klipp (med samma dimensioner och inställningar)

Ser det skit ut då också?

I så fall verkar det vara ngt codecfel i din burk. Eviga rådet, om du har ngn form av multicodecpack installerad, ta bort den.

/Max

Postad

Ok, något är helt fel :o kanske du skulle testa att installera nyaste moviemaker/ ominstallera moviemaker från windows hemsida, gjorde det förut när mitt moviemaker inte funkade förut när jag brukade använda det flitigt.

Postad
Kolla på denna filmen

http://www.garaget.org/video/8mtj00zibfjr

Varför blir det så`???????

Har gjort en till film nu efter denna och den blir lika dan.

Hoppas någon kan hjälpa mig..

Det ser normalt ut i programmet men sen när man ska publicera/Renda den så blir den sån.

Vad är felet?

Jag rekommenderar dig starkt att byta redigeringsprogram ifall du tänker expandera inom medieproduktion då Windows Movie Maker inte är kraftigt någonstans. Det finns många billiga och bra program du kan använda som kostar under en 1000-lapp.

Exempelvis:

Adobe Premiere Elements

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-SE&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/PremiereElements&distributionMethod=FULL

Övrigt så förstod jag inte riktigt vad du ansåg vara felet med filmen. Att det blev svart i kanterna? Det beror iallafall på att bildproportionerna inte stämmer in med de proportioner windows movie maker "vill" använda. Om det är det gröna du syftar på i videoklippen så kan det handla om att din kamera inte fungerar riktigt som den ska, prova att filma något och lägga in i någon annans windows movie maker, och spara ner. Om felet inte kvarstår har det nog med att det är en bugg ditt windows movie maker eller att din kamera är trasig.

Ha det gött!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...