Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

här är en svår nöt att knäcka.

Skall testa lite olika de-interlace tekniker. Är starkt sugen på att omvandla min 1080i50 till 720P50.

Testade lite med P2-presetten i CS3. Blir ganska nice, men lite väl "blend"-känsla anser jag.

Skulle vlija köra stenhårt på bob de-interlace

Fått fram på dvinfo att man kan köra in AVISynth script in i Cineforms HDLink och sedan köra Batch process på en hel mapp tex.

Frågan som är viktigast. Hur importerar jag .avs in i HDLink. Det finns inga knapper eller liknande alls!!!

Frågan som borde vara först (hönan eller ägget). Det finns massa script löst på nätet (MVBob, MCBob, SecureBob etc) hur skapar man själva AVS filen? VAd är det för något?

MVH

Perer

Postad
Tjena

här är en svår nöt att knäcka.

Skall testa lite olika de-interlace tekniker. Är starkt sugen på att omvandla min 1080i50 till 720P50.

Testade lite med P2-presetten i CS3. Blir ganska nice, men lite väl "blend"-känsla anser jag.

Skulle vlija köra stenhårt på bob de-interlace

Fått fram på dvinfo att man kan köra in AVISynth script in i Cineforms HDLink och sedan köra Batch process på en hel mapp tex.

Frågan som är viktigast. Hur importerar jag .avs in i HDLink. Det finns inga knapper eller liknande alls!!!

Frågan som borde vara först (hönan eller ägget). Det finns massa script löst på nätet (MVBob, MCBob, SecureBob etc) hur skapar man själva AVS filen? VAd är det för något?

MVH

Perer

.avs är en AviSynth script fil. Det är en ren textfil som ser ungefär så här:

AviSource("c:\test.avi")

BicubicResize(1024,768)

I sin allra enklaste form. Sedan kan man skriva hur avancerade script som helst. Du kan även dra hem AMWApp för att kunna importera AVS filer direkt in i Premiere.

Postad
.avs är en AviSynth script fil. Det är en ren textfil som ser ungefär så här:

AviSource("c:\test.avi")

BicubicResize(1024,768)

I sin allra enklaste form. Sedan kan man skriva hur avancerade script som helst. Du kan även dra hem AMWApp för att kunna importera AVS filer direkt in i Premiere.

Tjena Kungen!

Ok, låt os säga att jag har en .avs fil. Hur läser jag in den/dem i HDLink?

Går det till så här?:

jag har:

a.avi

b.avi

c.avi

Sedan gör jag en .avs för varje klipp. Tankar in alla .avs (hur?) in i HDLink och sedan trycker på "Start" skapas då a.avi(cineform codec) b.avi (cine ....

?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...