Octavianus Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 Det är så att jag undrar om det går att på ett enkelt och smidigt sätt lägga ljud från en mic direkt till sitt videoprojekt i Final Cut Pro, isåntfall hur? 0 Citera
Christian van Caine Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Har tyvärr inte jobbat så möe i FCP som man kunde önskat, men en metod som bör funka fint är att koppla den till kameran, connecta kameran till datorn, välja att captura enbart ljud, & spela in i realtid. Lekt mycket med sånt i PPro när jag byggt NoiseMusic-element från en trasig dator, & samma princip BÖR funka hur fint som helst även i FCP. ...SKULLE det, å andra sidan finnas en Audio In-funktion inbyggd så är den smidigare, men det vet jag ingenting om :-) 0 Citera
Octavianus Postad 23 mars 2008 Författare Postad 23 mars 2008 ok, det finns inget enklare sätt, att bara plugga in en mic i datorn och köra? 0 Citera
Christian van Caine Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Det är sånt som står i manualen ;-) 0 Citera
Octavianus Postad 23 mars 2008 Författare Postad 23 mars 2008 Det är sånt som står i manualen ;-) Usch, menar du att man måste läsa i den, den är ju på miljoner sidor, man får ju ångest bara man kikar på den. Men antar att det är det jag måste göra, såvida ingen vet hur man ska göra. 0 Citera
Octavianus Postad 23 mars 2008 Författare Postad 23 mars 2008 det löste sig, läste i manualen och hittade ngt fiffigt som hette Voice Over, funkade skitbra. Så nu är min film klar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.