jimballa Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 Jag håller på att redigera en film och vill att en text ska hoppa i takt med beatet från en låt. Alltså när det dunkar i låten ska texten hoppa fram en bit mot en och sedan falla tillbaka i orginal läget och sedan upprepas. Någon som vet och kan hjälpa mig? EDIT: Har Premiere CS3 och element, Avid Xpress Pro, Vegas 0 Citera
premierepro Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 dela upp textfilen i massa delar sen ere bara att försöka synca texten till beatet:) 0 Citera
jimballa Postad 22 mars 2008 Författare Postad 22 mars 2008 dela upp textfilen i massa delar sen ere bara att försöka synca texten till beatet:) finns det inte ett enklare sätt? 0 Citera
joppa Postad 22 mars 2008 Postad 22 mars 2008 Har inte gjort något liknande själv men du borde kunna göra det i after effects. har för mig att finns någon funktion att synka en rörelse med ljud. är det fortfarande aktuellt så kan jag ta reda på det. 0 Citera
andreas ljung Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Kolla på http://www.videocopilot.net, de har en tutorial om hur man gör om taktslag till bl a position-data. Borde kunna gå att använda det till text. (har själv inte kunnat komma in på hemsidan de senaste dagarna, antagligen nåt fel på sidan..) 0 Citera
jimballa Postad 24 mars 2008 Författare Postad 24 mars 2008 har fixat det nu, tack för alla svar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.