Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag idag laddade ner Adobe Premiere Pro CS3- testversionen, kunde den inte, efter att ha påbörjat installationen, fullborda den. Premiere Pro vid "system check" påminde mig om att min CPU behövde uppdateras.

Jag har bifogat två skärmdumpar där ni kan se både det felmeddelande som dök upp i början av Premiere insallationen men också hur min hårdvara ser ut.

Jag kör en Mac G5 (Mac OSX 10.4).

Skulle vara jättetacksam om någon vet hur jag kan lösa det, eller om det inte finns någon annan lösning än att köpa någon hårvara.

Neo

System check.png

Mac harddrive.png

Postad

Hmmm, surt!

Är det någon möjlighet att byta processor då (har ingen aning om det går :( ) ?

Känns lite omöjligt att bara släppa Premiere CS3. Jag var väldigt sugen att testa och eventuellt köpa Premiere.

Är det första Premiere Pro (efter att ha slutat tillverka för Mac) som kommer nu?

Tänkte också försöka skaffa Final Cut Studio 2.0, men av någon märklig anledning finns inte den som testversion. Märkligt att man inte kan ladda ner och testa versonen.

Postad

Du kan inte byta till intel i en gammal maskin.

FCP är helt underbart. Vill du spara pengar så finns Final Cut express som är riktigt bra. Det kan vara en bra början.

/KN

Postad

Jag ville ge mig an Premiere eftersom jag redan jobbar med Photoshop CS. Ville lära känna familjen Adobe eftersom jag själv har jobbat med Elements tidigare och finner det som väldigt bra program.

Dessutom så var det nästan otroligt billigt i och med studentrabbaten. Skulle betala runt 4000 för en massa, bla. Premiere pro, After Effects, Encore, osv.

Final Cut Pro är jag också lite sugen på men, hur ska man prova den om inte det finns någon testversion. Jag vill helst inte lägga pengar på något som jag inte riktigt vet vad jag får, eller överhuvudtaget om jag kommer att trivas med.

Postad

Hejsan! tänkte vara så ful och hijacka lite. om man köper FCexpress går det då vid ett senare tillfälla uppgradera till FCStudio?

Postad

Nope,

FCE får man för runt 1300 med student pris.

FCP är en jäkla massa mer men just redigeringsdelarna är väldigt lika.

Båda är ruskigt prisvärda.

/KN

Postad

Men åh gud ! Något som inte funkar på en Mac ? Något som inte blev som man förväntat sig ?

Detta måste ju vara hemskt ! ;)

Okej, onödigt inlägg men jag var bara tvungen.

Postad
Nope,

FCE får man för runt 1300 med student pris.

FCP är en jäkla massa mer men just redigeringsdelarna är väldigt lika.

Båda är ruskigt prisvärda.

/KN

Hittar man det för 1300 som studentpris menar du?

För på csn-kortet.se hittar jag med ett studentpris ca. 1700. Eller har du andra källor som du fått infot ifrån? Vill gärna vet. Har funderat ganska mycket och kollat på lite tutorials ang. FCExpress och tycker nog att jag ska skaffa den.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...