reflecs Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Jag filmar med en Canon XH A1 och använder en riktad mikrofon som sitter i ljudingång 1 samt en Sennheiser mygga i ljudingång 2. Mitt problem är att jag inte lyckas få dessa två ljudkanaler separerade efter import till Premiere. Jag vill alltså kunna spela in båda ljudkällorna samtidigt och sedan kunna tona ner en av källorna i Premiere. Borde jag inte få upp båda ljudkällorna som 2 ljudspår efter jag har importerat filmen i Premiere? Tacksam för hjälp. 0 Citera
Rogge Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Jag filmar med en Canon XH A1 och använder en riktad mikrofon som sitter i ljudingång 1 samt en Sennheiser mygga i ljudingång 2. Mitt problem är att jag inte lyckas få dessa två ljudkanaler separerade efter import till Premiere. Jag vill alltså kunna spela in båda ljudkällorna samtidigt och sedan kunna tona ner en av källorna i Premiere. Borde jag inte få upp båda ljudkällorna som 2 ljudspår efter jag har importerat filmen i Premiere? Det finns två sätt och alternativ 1 måste göras innan du lägger ner klippet eller delar av det på Timeline och alternativ 2 måste göras innan du importerar den/dom klipp du vill använda.. Antingen... 1. Markera klippet i Project panel 2. Gå till Clip > Audio Options > Source Channel Mappings 3. Välj alternativet Mono Eller... 1. Edit > Preferences > Audio 2. Ändra Source Channel Mapping från Use File till Mono 3. Importera den/dom filer du vill använda (Redan importerade filer påverkas inte) 0 Citera
reflecs Postad 20 mars 2008 Författare Postad 20 mars 2008 Det finns två sätt och alternativ 1 måste göras innan du lägger ner klippet eller delar av det på Timeline och alternativ 2 måste göras innan du importerar den/dom klipp du vill använda.. Antingen... 1. Markera klippet i Project panel 2. Gå till Clip > Audio Options > Source Channel Mappings 3. Välj alternativet Mono Eller... 1. Edit > Preferences > Audio 2. Ändra Source Channel Mapping från Use File till Mono 3. Importera den/dom filer du vill använda (Redan importerade filer påverkas inte) Ska testa det ikväll. Stort tack för snabbt svar! Glad påsk. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.