Skrytsson Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Har ett oerhört massivt 1080-projekt i PPro på ca 13 minuter, kan inet få det att exporteras ut som HDV, att göra det till DV verkar inet heller gå eftersom projektinställningarna är på HDV. Vad ska man göra? Kopiera all filer och skapa ett nytt projekt i DV PAL? Känns inet så tilltalande med tanke på alla klipp på timelinen som måste storleksändras, för att inet tänka på alla storleksförändrinagr i animationer... ngåot tips, någon? Oerhört brådskande... 0 Citera
Pehrbau Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Jag ¨håller också på med ett stort projekt som skall läggas på bluray i sinom tid men först på DVD. För mig fungerar det att konvertera direkt till mpeg2 från tidslinan med HDV klipp för att kunna läggas på DVD. Använder Canopus Edius Pro. 0 Citera
Skrytsson Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 Okej, jag kanske uttryckte mig otydligt, jag försöker få tillbaka HDV-materialet på ett DV-band. 0 Citera
StenR Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 jag skulle exportera ut filmen som Microsoft DV AVI (DV PAL) i PPro och sedan vidare ut på tape mha WinDV. 0 Citera
Pehrbau Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 Jag vet inte hur det funkar i PPRO men i Edius Pro finns det ett särskilt verktyg för att skriva till DV-band från HD på tidslinan i TS-format (dvs HDV format). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.