Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag försöker få inn min dv kamera i datorn men det finns bara dv-inn i kameran jag har försökt ta en firewire kabel från kameran till datorn men det funkar innte när jag har sättit firewire kabeln från kameran till datorn så händer det innget. kan ni hjälpa mig

Postad

ok

du kan ju börja med att kolla inställningarna i kameran så det är dv out i play läget (om du har några sådana alternativ).

sedan underlättar det om man säjer vilken kamera man har så ska du se att det blir ännu lättare för oss att hjälpa dig :P

TIPS: kolla din kamera manual. Jag lovar, där står det var man sak göra för att kopla in till en dator. (om det är en någorlunda ny kamera)

Abbe

Postad

ja det borde funka, enligt specifikationerna...

Funkar det i huvud taget att inte föra över film till datorn? Asså om du startar ditt redigeringsprogram hittar det kameran vid capture.

Vad för dator?

redigeringsprogram?

OS?

se oxå till att använda fire wire och inte usb.

Abbe

Postad

mycket märkligt att det inte funkar.

men om du är helt säker på att du gör rätt så. Har du möjlighet till en annan dator men firewire för i så fall testa koppla kemran till den datorn och testa att capture med typ movie maker och funkar det så är det ju fel i den första burken alt. firewire-kortet.

Eller du kanske saknar drivrutiner för firewire?

Abbe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...