Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, ny på det här med kameror och tänkte att jag kunde få hjälp utav er här på forumet.

Jag behöver en semipro kamera som ska främst användas till att göra barnprogram för TV. Har läst en del inlägg här och har kommit fram till att jag ska försöka få tag i något begagnat och prisvänligt, men som ändå håller måttet för främst studioinspelning, men även till utereppotage. Ge mig lite kortfattad beskrivning vilken kamera ni rekommenderar och vad som är bra resp. dåligt med den.

Budgeten är begränsad till 10-20 000, kanske något mer om det är värt pengarna.

Tack på förhand...

/M

Postad

Ja, och det är det som är problemet, att det finns alldeles för mycket på forumet och eftersom jag är ny på detta område så vet jag inte vad som bör gallras bort eller inte. Dessutom har man ju både jobb och familj att ta hand om, så man kan inte sitta hur länge som helst framför datorn.

Hoppades att på detta sätt få lite enkla tips på kamreror, för- och nackdelar, för att sedan kolla mer själv...

/M

Postad

Nu har jag tagit mig tid att undersöka lite och kommit fram till att Canons XL2 verkar vara en kamera som skulle vara bra till mitt användningsområde och formulerar om mina tidigare frågor:

Vilka kameror är gämnförbara med XL2, skillnader?

Finns det några nackdelar med XL2:an förutom att den inte har HD?

Tacksam för lite tips och svar...

/M

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...